Ways of Darkness

Egy olyan fantasy, amit még sohase láttál.
 
HomeHome  CalendarCalendar  Gy.I.K.Gy.I.K.  KeresésKeresés  TaglistaTaglista  CsoportokCsoportok  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  

Share | 
 

 Tulajdonságok és képzettségek

Go down 
SzerzőÜzenet
Stephanus Tavilrond
Administrator - Adminisztrátor
Administrator - Adminisztrátor
avatar

Hozzászólások száma : 678
Join date : 2010. Apr. 02.
Age : 26
Tartózkodási hely : Budapest

TémanyitásTárgy: Tulajdonságok és képzettségek   Pént. Ápr. 02, 2010 11:00 am

Tulajdonságok

Erő:
A karakter fizikai erejét határozza meg.
10 alatt alacsony fizikai erőre vall, minél alacsonyabb annál rosszabb.
A 10 az átlagos.
A 12 átlagosnál kicsivel erősebb.
A 14 átlagosnál valamivel erősebb.
A 16 átlagosnál jóval erősebb.
A 18 megfelel 2 átlagos ember együttes erejének.
A 20 és az fölötti (csak vámpírok, vérfarkasok, és egyéb másodlagos fajba tartozók számára érhető el) olyan erős hogy egy ütéssel is képes ölni.
Ügyesség:
Meghatározza a karakter ügyességét.
A 10 alatt a karakter nem éppen az ügyességéről hres, nagyon hajlamos ezközöket elejteni, mondhatni kétbalkezes.
A 10 az átlagos.
A 12 az átlagosnál kicsit ügyesebb.
A 14 átlagosnál valamivel ügyesebb.
A 16 az átlagosnál jóval ügyesebb.
A 18-nál és az fölött elég kevés az esélye hogy a karakter bármit is tönkretenne.
Intelligencia:
Meghatározza a karakter eszét. Minél magasabb, annál többször tudnak elsütni mágiát a varázslathasználó karakterek mielőtt pihenniük kellene. A játékban 1 intelligencia pont a valóságban 10-es IQ-nak felel meg.
A 10 alatt a karakter nem túl okos, mondhatni: hülye. A valóságban 100 alatti IQ-nak felel meg.
A 10 az az átlagos. A valóságban 100-as IQ-nak felel meg.
A 12 az átlagosnál kicsit okosabb. A valóságban 120-as IQ-nak felel meg.
A 14 az átlagosnál valamivel okosabb. A valóságban 140-as IQ-nak felel meg.
A 16 az átlagosnál jóval okosabb. A valóságban 160-as IQ-nak felel meg.
A 18 egy géniusz, ritka az olyan rejtély amit ne tudna megoldani. A valóságban 180-as IQ-nak felel meg.
Bölcsesség:
Meghatározza a karakter felfogásának a gyorsaságát, a memóriáját, és a varázslathasználóknak a varázslataik erősségét.
A 10 alatt a karakter feledékeny és lassú felfogású, de nem feltétlenül buta.
A 10 az átlagos.
A 12 kicsit jobb memóriával rendelkezik mint az átlag és a felfogása is gyorsabb.
A 14 valamivel jobb memóriával rendelkezik mint az átlag és a felfogása is gyorsabb.
A 16 sokkal jobb memóriával rendelkezik mint az átlag és a felfogása is gyorsabb.
A 18-asnak vág az esze mint a borotvapenge (intelligenciájától függetlenül).
Kitartás:
Meghatározza azt hogy a karakter egy munkát vagy egy harcot mennyi ideig bír ki fáradozás vagy ájulás nélkül.
A 10-en alluli keveset bír (fizikai erejétől függetlenül), minél alacsonyabb az érték annál rosszabb.
A 10-es az átlagos.
A 12 kicsit tovább bírja a strapát mint az átlag.
A 14 valamivel tovább bírja a strapát mint az átlag.
A 16 sokkal tovább bírja a strapát mint az átlag.
A 18-as a "tökéletes katona" vagy a "tökéletes rabszolga"...
Karizma:
Meghatározza a karakter diplomáciai képességeit.
Mellesleg. Egy jó jellemű karaktert kifárassza a sötét mágia használata, egy gonosz jellemű karaktert kifárassza a fénymágia használata. Minél több a karizma, annál kevésbé fárassza ki a varázshasználót ez a különbség.

Meghatározzák azt hogy a karaktered mikre képes.
Egy új képzettséghez 1 pontot kell költeni. Egy meglévő haladó szinte való fejlesztésére 2 pontot. Egy meglévő haladó képzettség mester szintre fejlesztésére 3 pontot.
Tehát hogy 1 ismeretlen képzettséget mesteri szintre vigyél, legalább 6 képzettség pont kell. (Ez a páncélviselésre nem vonatkozik, ott mindegyik fejlesztésre 1 pont kell csak)

Képzettségek

Páncélviselés
Képzetlen: a karakter még a legkönyebb páncélokban is kényelmetlenül, ügyetlenül és ólomlassan mozog, és harcképtelen.
Könnyű: a karakter ügyesen és jól mozog ruhapáncélokban és bőrpáncélokban, és a könnyű pajzsokat jól haználja, de a nehezebb páncélok gondot okoznak neki.
Közepes: a karakter ügyesen és jól mozog láncingekben és a gyengébb vaspáncélokban, de a lemezvértek viselése és a hatalmas pajzsok használata még neki is gondot okoz.
Nehéz: a karakter jól viseli a lemezvérteket és a nehezebb páncélokat is, ezenívül a legnagyobb pajzsokat is jól használja.
Lopakodás
Képzetlen: A karakter egyáltalán nem tanult lopakodni. Ha szerencséje van, akkor egy magtárból tud lopni, de ott is nagy az esélye annak hogy rajtakapják.
Alapvető: A karakter képes gyengébben őrzött területekre betörni, és egy átlagember lakása (feltéve ha a lakói aludnak) sem okoz neki túl sok gondot, de a katonasággal és a jól őrzött területekkel jobb ha nem keresi a bajt.
Haladó: A karakter lopakodási képességei immár egy átlagos kém képességeinek felelnek meg.
Mester: A karaktered ismeri a módját arra hogy keményen őrzött területekre betörjön és élve ki is jusson onnan, azzal a kezében/zsebében/zsákjában amit el akart vinni, vagy azzal a dologgal a fejében amit meg akart tudni. A lebukás esélye eléggé kicsi, de ha már egyszer lebukik, akkor jobb ha elfut....
Hamisítás
Képzetlen: A karaktered egyáltalán nem tud hamisítani. De ha annyira vakmerő hogy meg meri tenni, vagy csak a vicc kedvéért kipróbálja, akkor lehet hogy holnap a bitófára kerül.
Alapvető: A karakter a hamisítványaival egy buta katonát vagy egy rövidlátó öregembert talán át tud verni, de a hamisítványai a legegyszerűbb vizsgálatot sem élik túl. Gyakorolni kell még.
Haladó: A karakter képes pénzt, olcsóbb ékszert és okiratot hamisítani. Ezek a hamisítványok olyan helyeken jók ahol a biztonság gyengébb. De az erősebb biztonságokon, ahol alaposan kivizsgálják a cucccost, nem érdemes. Gyakorolni kell még!
Mester: A karakter nagyon jól tud hamisítani, amelyek akár egy alapos vizsgálatot is túlélnek. Így sok pénzre tudsz szert tenni, de ha lehet akkor tartsd titokban a pénzed forrását!
Csempészet
Képzetlen: A karakter egyszerre lebukik az ellenőröknél. Ne is próbálkozzon....
Alapvető: A karakter az alacsonyabb biztonsági területeken át tudja juttatni a nem-megszokott árút és szerencsével épségben el is tudja szállítani. De a karakter akkor sem teljesen megbízható ebben a feladatban.
Haladó: A karakter mostmár érti a módját a hazudozásnak. Át tudja juttatni a nem-megszokott árút. Magasabb biztonságú területeken segítséggel vagy (a hamisítás képességel kombinálva) egyedül képes megoldani a dolgokat. A siker nincs teljesen garantálva, de egy próbát megér.... ahogy mondani szokták - "Próba szerencse!"
Mester: Nem kell ide semmilyen hamisítás képesség, semmilyen segítség! A karaktered teljesen ismeri a csempész trükköket és egyedül és át tud juttatni bármilyen árút bárhol. Na jó, ez erős túlzás, de a karaktered ezzel a képzettséggel egy egész megbízható csempész.
Nyomkövetés
Képzetlen: A karaktered hajlamos összetéveszteni a nyomokat, a tekintete elkalandozik, és könnyen elvesztheti a fonalat. Ne is próbálkozzon vele....
Alapvető: A karaktered egyet-smást ki tud venni a nyomokból, és az 1 napnál NEM régebbi nyomokat el tudja követni a forrásig....
Haladó: A karakter már több dolgot megtudhat a nyomokból, és követni tudja őket... De a siker nem garantált.
Mester: A karakter akár a legrégebbi nyomokat is tudja követni a forrásukig. Elmehetne nyomozónak.
Harcművészet:
Képzetlen: A karaktered nem ismer egyetlen egy harcművészetet sem. Csak az alap mozdulatokat (ütés, rúgás, pofozás, gáncsolás, harapás, öklelés, fejelés) ismeri, trükköket vagy egyáltalán nem, vagy csak nagyon primitíveket ismer. Pusztakezes harcban a karaktered csakis fizikai erejére támaszkodhat (ami nem feltétlenül hátrány, hiszen ha a karaktered fizikailag nagyon erős, a harcművészet tudása csak opcionális)
Alapvető: A karaktered kezdő szinten ismer egy - vagy talán kettő - harcművészeti fogást, de még nem megy vele sokra.
Haladó: A karakter egy vagy több fogást ismer, és ha nem is mester, önvédelemben - és akár háborúban is - megállja a helyét.
Mester: A karaktered mester egy (ha csak egyre specializálódik) vagy több harcművészeti fogásnak. Tudását nagyon jól ki tudja használni, és eleget tud arra hogy másokkal megossza tudását.
Kardforgatás
Képzetlen: A karaktered nagyon ügyetlen a kardok használatában. Végső esetben talán meg tudná védeni magát, de amúgy nem a kezébe való az a fegyver. Még nagyon sokat kell gyakorolnia.
Alapvető: A karaktered kapott alapvető kiképzést a kardok, szabják, katanák és hasonló fegyverek használatában. A képességei elegek ahhoz hogy beálljon katonának, de a párbajozással még várnia kell egy kicsit....
Haladó: A karakter már igazán jól ismeri kardforgatás csínjait-bínjait. Katonának egész jó lenne, és egy párbajban is megállná a helyét.
Mester: A karakter igazi kardforgató mester. Egyedül a mágia az, ami legyőzheti őt... vagy egy másik kardforgató akinek ilyen képességei vannak.
Íj használat
Képzetlen: A karakter nagyon rosszul céloz, és még az íj fogásával is gondjai vannak. Inkább maradjon a közlelharci fegyvereknél. Számszeríjjal talán le tud adni egy értékes lövést, de annak a fogásával mégnagyobb gondjai akadnak.
Alapvető: A karakter tud célozni, és vadásznak talán megfelene.... De azért van még mit tanulnia és gyakorolnia. Rendes íjjal tud lőni rendesne de hajlamos célt téveszteni, számszeríjjala viszont egész jó.
Haladó: A karakter megállja a helyét a harcokban is, de azért nem egy mesterlövész... Akkor is, az íj és számszeríj használatában egész jók a képességei.
Mester: A karakter egy mesterlövész. Íj, számszeríj, egyre megy: a célvesztés esélye elég kevés (számszeríjjal nulla). A karakter még lóháton rohanva is jól céloz, és az orvlövészet sem okoz neki különösebb gondot. Ha valaki, hát a karaktered ért hozzá hogy hogyan kell az ellenséget távolról elintézni.
Ütőfegyverek
Képzetlen: A karakter egy kalapácsot tud kovácsolásra használni és egy fejszét favágáshoz, de amúgy nagyon ügyetlenül bánik velük. A buzogányokkal azért tud ütni, viszont a láncos buzogánnyal hajlamos saját magát (súlyosan) megsebesíteni.
Alapvető: A karakter elfogadhatóan használja a fejszéket, bárdokat, kalapácsokat, buzogányokat és láncos buzogányokat a harcban, de azért van még mit tanulnia és gyakorolnia.
Haladó: A karakter egész jól használja a fejszéket, bárdokat, kalapácsokat, buzogányokat és láncos buzogányokat a harcban. Megállná a helyét egy csatában.
Mester: A karakter az előbb felsorolt fegyvereket nagyon jól használja. A harcban egész jól szét tudja az ellenségek képét zúzni és a koponyájukat betörni. Sőt, kisebb dobófejszéket jól is tud dobni.
Hosszúfegyverek
Képzetlen: A karakter a hosszúfegyvereket legfeljebb botokként tudja használni.
Alapvető: A karakter ért a lándzsák, dárdák és a (az Ütőfegyverek kéepsséggel kombinálva) alabárdokhoz.
Haladó: A karakter az előbb felsorotl fegyvereket tdja jól használni.
Mester: A karakter igazán jól ért ezeknek a fegyvereknek a használásához. Sőt, lándzsákat még jól is tud dobni.
Az Ősi nyelv ismerete
Képzetlen: A karakter egyáltalán nem beszléi az ősi nyelvet, legfeljebb 1-2 szót belőle.
Alapvető: A karakter alapvető szinten érti az ősi nyelvet.
Haladó: A karakter folyékonyan beszéli az ősi nyelvet.
Mester: A karakter anyanyelvi szinten érti az ősi nyelvet.
Természetismeret
Képzetlen: a karakter egyedül inkább ne induljon hosszabb útra civilizált vidéken, mert bele fog halni a második bogyóba amit megeszik, esetleg simán megfagy egy hideg éjszakán.
Alap: élelemforrásokkal jól ellátott területen életben tud maradni, tudja melyik bogyó ehető, hogy pattintson szikrát tábortűzhöz, ismeri az erdei vadak szokásait, hogy ellenőrizze van-e a barlangban már medve, stb.
Haladó: kevés vagy nehezen megszerezhető élelemforrás mellett is életben képes maradni, mint mondjuk magas hegyvidékek, félsivatagos területek és társaik. Már tudja, hogy a szöcske ehető és hasonlók.
Mester: a legszélsőségesebb viszonyok (jégmezők, totális homoksivatagok) mélyén is talál ételt, vizet, biztonságos szállást, maximum valami mágiától fertőzött, teljesen idegen környezetben kerülhet bajba, de még ott is feltalálja magát.
Ha elfogadjátok, akkor javasolnám hogy druidák, kószák és erdei elfek kapják meg alapban, nekik azért kéne
Exotikus fegyverek:
Exotikus fegyverek alá olyan fegyverek tartoznak, melyek igazából nem férnek bele a többi kategóriába. Sőt a legtöbb karakter lehet hogy nem is nézné fegyvernek vagy nem is tudja mi az, legyen szó már létező fegyverről, vagy esetleg a karakter saját specialitásáról.
Képzetlen: A karakter valószínűleg fel sem ismeri magát a fegyvert. Jobb ha inkább kezébe sem veszi, hiszen majdnem teljesen biztos hogy magát fogja megsebezni vele.
Alapvető: A karakter már felismer pár fegyvert. Hallott esetleg róluk. Kézbe vételével nem feltétlenül sebzi meg magát. Egy mondjuk pengével rendelkező fegyvert késként tud használni.
Haladó: A karakter már kiismeri magát mások számára valószínűleg ismeretlen fegyverek világában. És nagy meglepetést tud okozni ellenfelének, már fegyvere miben létében is. Azért még nem bánik jól minden ilyen fegyverrel, és van még mit fejlődni az ismert fegyverekben is.
Mester: A karakter a legártalmatlanabb tárgyban is meglátja a fegyvert, sőt felismeri az ilyen különlegességeket. Számára ismeretlen exotikus fegyvert is hamar - nem azonnal, de kis gyakorlással - kiismer és használni tud.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://wod-game.hungarianforum.com
 
Tulajdonságok és képzettségek
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Ways of Darkness :: Játékhoz tartozó :: Jelentkezés-
Ugrás:  

Create a forum on Forumotion | © phpBB | Free forum support | Kapcsolat | Report an abuse | Create a blog